Khamis, 17 September 2009

SALAM AIDILFITRI DARI PERANTAU


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Salam Aidilfitri diucapkan kepada sahabat-sahabat yang mengenali diri ini.

Di sini terlebih dahulu saya ingin mohon maaf zahir dan batin atas kesalahan ana jika sebelum ini ada terkasar bahasa, buat korang x puas hati n sebagainya dari hujung rambut hingga hujung kuku kaki.

Ramadhan Kareem akan meninggalkan kita. Hanya tinggal beberapa hari lagi. Janganlah kita melupakannya dan istiqamah dalam mendekatkan diri kepada Allah, serta melakukan amal ibadat walaupun berada di bulan yang lain. Pada saat ini, kita perlu muhaabah diri kita termasuk yang menulis ini adakah kita mencapai sasaran puasa kita iaitu mencapai ketaqwaan kita kepada Allah. Kita hanya mampu mengharap kepada Allah menerima ibadat kita sepanjang bulan ini. Selain itu, selepas keluar dari Universiti Ramadhan Kareem ini kita dapat menyucikan jiwa sebagaimana bayi yang baru lahir ke dunia. Dan kita berdoa kepadaNya suapay kita dipertemukan lagi dengan Ramadhan akan datang. InsyaAllah.....

Sedar x s sedar beberapahari lagi kita akan menyambut Aidilfitri yang penuh mulia. Bagi umat Islam hari raya ini merupakan hari kemenangan setelah kita mengharungi tarbiyyah ramadhan. Biarlah kita manyambut hari kemenangan ini dengan membuktikan ada perubahan dalam diri kita dan bertambah dekat kita dengan Allah swt. Kita mestilah bersyukur atas nikmat yang diberi oleh Allah..

Sekali lagi ana ingin mohon maaf zahir dan batin dari hujung rambut hingga hujung kuku kaki. Moga ramadhan yang akn berlalu memberi impak kepada diri kita da aidilfitri yang bakal disambut menjadi penuh makna walaupon dimana kita berada.

Akhir sekali kepada ahli keluarga yang jauh disemenanjung abang mahon maaf dan mintak halal makan minum dan sebagainya. Dah tiga Tahun beraya kat sarawak nie rindu sangat nk raya kat umah. k wasalam....

1 ulasan:

maqram on 28 September 2009 8:42 PG berkata...

ko mmg byk salah ngn ak deris, haha

Catat Ulasan

 

Ijlis Bina Nu'man Saah Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template