Rabu, 25 Mac 2009

WANITA SASARAN IBLIS


Dikisahkan dalam suatu peristiwa,ada seorang gadis kota,hidupnya sederhana.Ibunya seorang miskin dan ayahnya sudah tiada.Gadis itu cantik menawan,rajin membaca Al-Quran,rajin solat berjamaah,tidak gelisah dengan kemiskinannya. usianya yang sedang mekar,sangat banyak kumbang yang datang,baik untuk menggoda atau meminangnya.Hatinya telah teguh beriman,tidak terpengaruh dengan dunia yang menggoda.Ibunya sedar bahawa iman harus tetap dijaga.Maka tetaplah ia memilih pemuda miskin dari keluarganya. Hari berganti bulan berlalu.Kembang yang mekar harum semerbak.Tercium di daerah yang jauh.Maka datanglah pemuda tampan dan sangat kaya.Datang meminang anak gadis tersebut.Kerana sudah ditunangkan,lebih-lebih lagi pemuda yang datang iitu tidak beriman,maka pinangannya ditolak.Pemuda itu merasa sakit hati,cintanya ditolak.Ia lalu mencari jalan,dan iblis menunjukkan jalan berpura-pura masuk Islam.Ia menyatakan masuk Islam untuk menipu,agar memperolehi gadis idamannya itu.

Akhirnya pemuda itu membaca syahadah dengan disaksikan masyarakat dan dia jugarela dikhitan.Kini pemuda itu menjadi seorang muslim.Diaselalu datang menemui gadis itu,dan berkata kepada ibu gadis itu bahawa nanti kalau sudah menjadi isterinya derita dan sengsara mereka akan dapat diselesaikan.Tidak lagi akan kekurangan makanan,pakaian dan perhiasan.semuanya akan dipenuhi.

Demikian pujuk rayu yang selalu ditanamnya,dan iblisdatang setiap hari memberikan
dorongan kepada pemuda itusehingga membingungkan anak gadis dan orang tuanya.Usaha pujuk rayu kini berhasil.Gadis membatalkan tunangannya,dan menerimma pinangan pemuda kaya itu.Masa pun berlalu,dengan kurnia Tuhan pasangan suami isteri itu mendapat anak lelaki dan perempuan.Si suami rajin mengerjakan solat berjamaah di masjid.Dan kini si suami merasa rindu ingin pulang ke kampong halaman orang tuanya.

Sebagai seorang isteri dia tidak mampumenolak ajakan suaminya itu.Dia juga ingin melihat mertuanya yang belum pernah dikenalnya.Namun apa yang terjadi sangat menyedihkan,gadis yang rajin beribadah itu tidak dibolehkan lagi melaksanakan solat.Dia harus meninggalkan agamanya.dan agamanya ditukar dengan seorang suami.Kini jelaslah bahawa rayuan boleh menyesatkan seorang gadis cantik dari jalan yang lurus. Dia tergelincir,menukar agamanya,dengan dunia yang belum tentu bahagia.

Oleh itu,berhati-hatilah wahai kaum wanita,ketahuilah bahawa masalah cinta adalah masalah yang sangat besar dalam hidup ini.Siapa yang keliru dalam bercinta ia akan tersesat lebih jauh lagi. Memang iblis akan selalu datang menggoda dan merayu manusia termasuk gadis yang sedang mekar berkembang.Siapa yang kena rayuan akan tersesat,tetapi saiapa yang kuat iman akan selamat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Ijlis Bina Nu'man Saah Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template